#CHALLENGE: Už mě ten bordel fakt nebaví! Je čas uklidit!

Hele, už toho mám fakt dost. Ať se tady snažíme uklízet, jak chceme, za pár dní je to zase všechno zpátky jak to bylo. Noreček vždycky, když to tady takhle zabordelím vyhrožuje, že to ukáže na blogu. Navíc moje předsevzetí pro letošní rok je být k vám více upřímná! Tak tady to máte :D Nejsem dokonalá, nemáme to doma zatím perfektně zorganizované a dost často je to pěknej chaos. Ale mít zorganizovaný a čistý domov je můj sen! A ten nehoráznej bordel je náš největší problém. Je to tím, že bydlíme na 34 metrech čtverečních, já často kvůli natáčení nebo focení dost věcí přesouvám, za rok se nám nahromadilo více než dost věcí a většina z nich nemá svůj stálů domov a tak po pár dnech skončí obvykle na zemi. Rozhodla jsem se proto, že květem bude měsícem jarního úklidu. 


Já vím, zní to hrozně, proč by jako někdo měl chtít celý měsíc jen uklízet, že jo? Jenže já jsem přišla na to, že strávit celý víkend pořádným úklidem je pro mě prostě nepředstavitelná ztráta času :D Takže jsem se ten hloubkový úklid rozdělila na celý měsíc. Udělat každý den maličko tolik nebolí a na konci května se budu radovat z uklizeného a hlavně zorganizovaného bytu. A co tedy budu dělat? Přidávám se k minimalistické výzvě, kdy se každý den zbavujete určitého počtu věcí a zároveň jsem si do kalendáře rozepsala úkoly na každý den, kdy se pustím do důkladné očisty jednoho kousíčku našeho bytu. Jdete do toho se mnou? 

Celá tahle myšlenka začala, když jsem narazila na minimalistickou výzvu od kluků z The Minimalists. Hra, při které začnete na začátku měsíce a každý den se zbavíte počtu věcí podle data v kalendáři. První den tedy vyhodíte/darujete/prodáte jednu věc a každý den postupujete, až se posledního v měsíci musíte zbavit třiceti věcí. Zdá se to jako strašně moc, když se nad tím zamyslíte a vypočítáte si, kolik to vlastně je, určitě se dostaneme k několika stovkám. Vezměte si ale, že to můžou být staré noviny, časopisy, co už stejně nikdy nebudete číst, ta krabice vypsaných propisek, prázdné krabice od bot, staré léky nebo prošlá kosmetika, tak to nakonec vážně tolik věcí není. 

Nejlepší bude, když se do toho vrhnete třeba s partnerem nebo kamarádkou a budete hrát hru o tom, kdo to dotáhne nejdále. Vyfoťte každý den hromádku věcí, které jste se zbavili, sdílejte na Instagramu označenou oficiálním hashtagem #minsgame nebo se koukněte, jak se s tím poprali jiní. Já budu vše každý den fotit a na konci měsíce vám v článku ukážu komplet přehled. Mám takovou strategii, že se začnu zbavovat totálně nahodilých předmětů, které mi už nic nedávají nebo mi nedělají radost a pro druhou půlku měsíce si odložím "třídění": oblečení, časopisů, bižuterie, kosmetiky, léků, kreativních potřeb, dekorací. V těchto skupinách bude totiž jednoduché zbavit se většího počtu věcí najednou a tak mám za to, že to nebude žádný problém!

Druhá část mého uklízecího plánu spočívá v rozložení bytu na mikročásti a každý den věnovat maximálně půl hodiny úklidu té dané časti. Jedna zásuvka, jedna krabice, jedna polička. Nebude to takové drama a na konci měsíce bude uklizeno. Nastavím si alarm, abych nepřekročila čas a pak nebyla naštvaná, že jsem ztratila večer úklidem. Pustím si video nebo hudbu, aby to šlo líp. A udělám to jako první věc, když přijdu z práce, abych se pak nemohla později vymlouvat, že jsem unavená. Začnu v koupelně, přejdu do kuchyně, předsíně a nakonec do hlavního pokoje. To proto, že koupelna je nejmenší a taky nejméně zorganizovaná. A hlavní pokoj je tak nějak okay, takže kdyby mi na konci měsíce došla energie, zvládnu to tak jako tak.

Máte pro mě nějaké super uklízecí tipy jak udržet byt zorganizovaný a krásný?


6 komentářů

  1. jukni na terapii domova, je to dobré vodítko, když jsem lenošná vymyslet si úkol sama, ale děto dávají úkolů dost, tak aspon, tak. chodí mi mail, každý den a někdy plním jindy ne, ale je to motivační

    OdpovědětVymazat
  2. hej to je super nápad! Já se teda zrovna tenhle víkend stěhuju, takže mě uklízení prostě a jednodušše nemine, ale i tak se možná přidám i s vyhazováním věcí každý den!
    PS: Dík za upřímnost!
    PPS: v prvním odstavci máš: "že květem bude měsícem jarního úklidu." (tak si jen uprav květem na květen :-))

    OdpovědětVymazat
  3. Super článk! Vždycky když vidím ty fotky z blogerských domků a bytečků, tak si říkám, kde na to ty holky berou čas - mít všechno tak naklizený. A kam dávají ty věci, který se běžně doma jen tak válí? Konečně někdo ukázal tu lidštější část - díky za ni :)

    Diary of M

    Jinak nápad je to super! Tento měsíc musím svůj život zabalit do jednoho kufru, tak se budu mileráda zbavovat věcí kolem sebe :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem si řekla, že to takhle udělám i se sociálníma sítěma, Facebookem počínaje, Instagramem konče. Nepotřebuju a nechci sledovat plno lidí, jejichž osobnost mi ani nic neříká a jenom fotí "fancy" fotky, které mají hodně likes a povědomě nutí lidi ke kupování a shromažďování věcí, které vlastně vůbec nepotřebují. A upřímně, už mi to dost leze na nervy. To samé youtube, chci si vyselektovat třeba jenom pět lidí, kteří mě fakt baví od začátku do konce a nezabíjet čas koukáním na challenge a podobné věci, beztak už dávno nejsem cílová skupina. ;) Mám moc ráda blogy, jako je ten tvůj, je lidský, upřímný, zajímavý a inspirativní. Což dokazuje i to, že můj okenní parapet lemují avokáda ve skleničce a chystám se i na tu cukrfree výzvu. :)
    A k jarnímu úklidu se klidně připojím, stejně těch krámů mám doma až moc. :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Teraz to robím, komponujem dom nanovo....krásne harmonické funkčné zákutia, málo veci, skôr solitéry...na očiach, na hákoch, v košoch....
    Keď to nevyznie pekne, preč s tým...pekné prostredie je dôležitejšie ako veci....a pekne nakomponované prostredie ťa udržuje a chce sa ti to upratovať...

    OdpovědětVymazat
  6. Perfektní článek. Jsem ráda, že v tom nejsem sama. Já mám tak nějak pocit, že s naším bytem svádím neustálý boj o to kdo bude vytrvalejší. Vždycky uklidím a vycídím byt, aby do půl hodiny byl ten bordel zpátky!!
    Ta výzva je zajímavá. Já se teď v rámci úklidu taky pistila fo třídění oblečeno, který uż nenosím nebo už mi nedělá radost a musím říct, že tříděním a úklidem si člověk tak nějak uklidí i mysl :-)

    OdpovědětVymazat